عکاسی در واقع ثبت لحظات ناب و زیباست که آن لحظات را برای همیشه ماندگار می کند. در این صورت یک عمر می توانید عکس های خود را در لحظات مختلف تماشا کرده و در کنار اینکه از دیدن آنها لذت ببرید، همچنین خاطرات ناب و زیبای خود را زنده کنید. زمانی این خاطرات زیباتر می شوند که عکس های قشنگ تری بگیرید یا به اصطلاح در عکس ها بهتر بیفتید. اکثر افراد برای عکاسی ژست های مناسب را نمی دانند و در نتیجه آن، در اغلب موارد دیده می شود که به عنوان مثال، افراد در زمان عکس گرفتن با گوشی بیشتر از آن چیزی که هستند چاق و یا لاغر نشان داده می شوند. و یا در عکس ها قدشان کوتاه تر و یا بلند تر از حد معمول به نظر می رسد. تمامی این موارد به ژست هایی که افراد در حین عکاسی می گیرند بستگی دارد.

این مشکل در بین خانم ها بیشتر رایج است به این صورت که اکثر خانم ها از چهره خود در بسیاری از عکس ها راضی نیستند. برای اغلب افراد این مورد پیش می آید که عکسی از خودشان بگیرند و احاس کنند که این عکس چهره اصلیشان را نشان نمی دهد. قسمت زیادی از این مشکل به ژست شما هنگام عکاسی بستگی دارد.

در صورتی که می خواهید در عکس های بهتر دیده شده و یا به اصطلاح خوش عکس باشید، باید ژست جذاب و مناسبی هنگام عکاسی داشته باشید. در ادامه این مقاله، به نکات ضروری عکاسی برای داشتن ژستی جذاب و همچنین داشتن عکس های زیباتر اشاره شده است.

چرا در عکاسی موفق نیستید؟

چرا در عکاسی موفق نیستید؟

اگر می خواهید در عکس های خود زیباتر نشان داده شوید، بهتر است قبل از هرکاری عکس های قبلی خود را به دقت بررسی کنید. عکس هایی که در آن ها خوب افتاده اید را از عکس هایی که حالت چهره و ژستتان را در آن ها دوست ندارید، جدا کنید. به این دو گروه عکس دقت کنید و تفاوت های آنها را از هر لحاظ بررسی کنید. همچنین می توانید به حالت های سایر افراد موجود در عکس دقت کرده و بفهمید که چه مواردی باعث شده است این افراد در عکس ها خوب نشان داده شوند.

به طور کلی، درصد زیادی از مواردی که ممکن است موجب شوند شما در عکس ها خوب نشان داده نشوید، عبارتند از:

  • تنظیم نبودن نور عکس
  • چپ شدن چشم ها در حین عکاسی و یا بسته شدن آنها
  • عکاسی از زاویه نامناسب
  • طبیعی نبودن حالت چهره به عنوان مثال طبیعی نبودن خنده
  • مشکلات ظاهری مانند جوش های صورت، عرق صورت که باعث براق شدن آن می شود و از این قبیل موارد.
  • سایر مشکلات مانند مدل موی نامناسب و یا هماهنگ نبودن رنگ و ظاهر لباس ها و از این قبیل موارد.

اصول ژست عکاسی

در صورتی که می خواهید در عکاسی های بعدی ژست جذاب و مناسبی داشته باشید، رعایت برخی نکات الزامی است. در ادامه به این نکات اشاره شده است. این نکات در نهایت باعث می شوند که ژست های جذاب تری حین عکاسی داشته و همچنین از حالت چهره خود در عکس ها راضی باشید.

  1. در ابتدا برای داشتن ژست جذاب در عکس ها تمرین کنید

برای این کار می توانید جلوی آینه بایستید و حالت های مختلف چهره و اندام خود را بررسی کنید. در این صورت می توانید بهترین زاویه صورت و چهره و حتی اندام خود را پیدا کنید. با این روش می توانید متوجه شوید که چه مدل ژستی برای عکاسی هایتان مناسب است. حدود 95 درصد افراد، دو طرف صورتشان با یکدیگر متقارن نیست و به عبارتی یک طرف صورت از طرف دیگر آن زیباتر و جذاب تر است. سعی کنید طرف زیباتر صورت خود را پیدا کنید.

همچنین شما می توانید با تمرین کردن ژست های مختلف زاویه متناسب بدن خود را پیدا کنید. در این صورت باید در زاویه های مختلف ژست بگیرید و در نهایت متوجه می شوبد که چه مدل ژستی برای فرم اندام شما متناسب تر است. معمولا بهترین ژست ها آنهایی هستند که زاویه 45 درجه دارند.

در نتیجه، با تمرین کردن حالت های مختلف می توانید ژست های جذاب تری هنگام عکاسی داشته باشید.

اصول ژست عکاسی

  1. در هنگام عکاسی از لباس هایی استفاده کنید که با فرم بدنتان در تناسب باشد

در صورتی که می خواهید عکس های زیباتری داشته باشید، از لباس هایی استفاده کنید که متناسب با فرم بدنتان باشد. همچنین لباس هایی که می پوسید باید به شما بیاید. در این مورد نیز می توان گفت که شما باید از لباس هایی استفاده کنید که با رنگ پوست و موی شما در تناسب باشد.

همچنین، در اغلب موارد دیده شده است که افرادی که از لباس های ساده در هنگام عکاسی استفاده می کنند بهتر از افرادی که لباس های طرحدار می پوشند، دیده می شوند. اما در صورتی که تمایل به پوشیدن لباس های طرح دار دارید از لباس هایی استفاده کنید که طرح های آن فرم بدن شما را خراب نکرده و به اصطلاح باعث ایجاد خطای دید در اندامتان نشود. همچنین سعی کنید عکس ها تنها از یک لباس طرح دار استفاده کنید و تمامی استایل خود را طرح دار نپوشید.

نکته دیگر در رابطه با لباس عکاسی رنگ آن است که همانطور که احتمالا می دانید رنگ های تیره تر افراد را لاغرتر نشان داده و در برابر رنگ های روشن افراد را چاق نشان می دهد. اگر فرد لاغری هستید در عکاسی ها از لباس های رنگ روشن استفاده کنید تا خوشتیپ تر به نظر برسید. همچنین اگر فرد چاقی هستید برای اینکه در عکاسی ها ژست جذاب تری داشته باشید بهتر است که از لباس های با رنگ تیره استفاده کنید.

در نهایت نیز، توصیه می شود از لباس هایی استفاده کنید که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شوید و با پوشیدن آن حس خوبی دارید. در اینصورت می توانید ژست های جذاب تری هنگام عکاسی داشته باشید.

  1. در هنگام عکاسی به صورت طبیعی لبخند بزنید

اگر می خواهید در هنگام عکاسی ژست جذابی داشته باشید، باید به صورت طبیعی لبخند بزنید.

لبخند زدن به صورت مصنوعی باعث می شود که عکس شما خراب شود و به اصطلاح در عکس خوب دیده نمی شوید. در نتیجه اگر می خواهید عکس زیباتری داشته و در عکستان زیباتر به نظر برسد سعی کنید طبیعی و زیبا لبخند بزنید.

در صورتی که می خواهید لبخند طبیعی داشته باشید، می توانید در هنگام عکاسی به یکی از خاطره های خوبتان فکر کنید. همچنین می توانید به مواردی که شما را خوشحال می کند فکر کنید که در نتیجه آن خود بخود لبخند روی لبتان می آید که این لبخند همان لبخند طبیعی است. لبخندهای طبیعی در عکس ها حس خوبی به بیننده القا می کند.

در صورتی که می خواهید لبخندتان طبیعی تر و زیباتر به نظر برسد، می توانید در هنگام لبخند زدن زبان خود را به پشت دندان های فک بالایی بچسبانید. در این صورت هم دندان های شما به صورت کامل دیده نمی شود و هم لبخند شما طبیعی تر جلوه می کند.

در نتیجه، برای اینکه در هنگام عکاسی بتوانید ژست جذاب تری داشته باشید، به صورت متعدد تمرین کنید تا طبیعی لبخند بزنید. در این صورت در هر شرایطی نیز می توانید لبخند طبیعی خود را حفظ کنید.

در هنگام عکاسی به صورت طبیعی لبخند بزنید

  1. آرایش صحیح و زیبا تاثیر زیادی در جذابیت ژست عکاسی دارد

نحوه آرایش کردن به خصوص برای خانم ها در زیباتر شدن و جذاب تر شدن ژست عکاسی بسیار تاثیر گزار است. به این صورت که طرز آرایش کردن می تواند باعث شود حالت چهره شما در عکس خوب و یا بد دیده شود. سعی کنید برای عکاسی برخی قسمت های صورت خود را هایلایت کنید تا حالت چهره تان زیباتر شود.

مشکلات ظاهری پوست خود را، اعم از لکه ها، جوش ها و همچنین قرمزی های اطراف بینی و یا سیاهی های زیر چشم را از با استفاده از لوازم آرایشی بپوشانید. برای اینکه نواحی مختلف صورتتان در عکس چرب و نامتناسب به نظر نرسد، بهتر است از مات کننده استفاده کنید.

برای درشت تر کردن و زیباتر کردن چشم ها نیز ار حط چشم و ریمل استفاده کنید. برجسته تر کردن گونه ها نیز با استفاده از رژگونه امکان پذیر است.

در نتیجه، زیبا آرایش کردن باعث می شود در عکاسی یک ژست و حالت چهره جذاب داشته باشید.

  1. موهای خود را نیز متناسب با صورتتان مدل بدهید

اگر قبل از عکاسی سر خود را کمی خم کنید باعث می شود که موها در عکس پرپشت تر به نظر بیایند. سعی کنید برای مدل دادن به موهایتان از چسب و یا تافت استفاده نکنید زیرا این موارد در نهایت باعث می شوند موها به هم چسبیده و عکس خراب شود.

صاف بودن موها نیز به جذابیت عکس اضافه می کند. البته در رابطه با موها نیز می توانید از قبل مدل های مختلف مو را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام مدل مو بیشتر به حالت چهره و استایل شما می آید. در این صورت، اگر مدل موی متناسبی انتخاب کنید در هنگام عکاسی نیز یک ژست جذابی دارید.

  1. وضعیت بدنی شما نیز در هنگام عکاسی برای داشتن ژست جذاب تر بسیار اهمیت دارد

اگر زیادی صاف و یا به اصطلاح شق و رق ژست بگیرید، عکستان زیبا و جذاب نمی شود. این مورد در اکثر افراد دیده می شود. بهتر است در هنگام عکاسی راحت ایستاده و حالت طبیعی خود را حفظ کنید. در رابطه با حالت بدن برای داشتن ژستی جذاب تر در هنگام عکاسی به این نکات دقت کنید:

  • اگر شانه هایتان را تاحد غیرمعمولی بالا بدهید، باعث می شود گردن شما کوتاه تر از آنچه که هست به نظر برسد. در نهایت شما در عکس چاق تر دیده می شوید. در این صورت بهتر است شانه ها حالت طبیعی خود را حفظ کرده و یا کمی به پایین خم شوند.
  • در صورتی که می خواهید در ژست عکاسی دست های خود را روی سینه قفل کنید، بهتر است آرنج های خود را با دست گرفته و دست های خود را پنهان نکنید.
  • در صورتی که می خواهید عکس نیم رخ و یا سه رخ بگیرید، توصیه می شود زانوهای خود را خم کنید. با این روش در عکس لاغرتر نشان داده می شود و حالت بدنتان نیز طبیعی تر خواهد بود.
  • سر خود را به یک طرف نچرخانید. این حالت باعث می شود که بیننده احساس کند که شما دارید از بالا به دوربین نگاه می کنید. همچنین این حالت در نهایت شما را بلند قد تر نشان می دهد.
  • در هنگام عکاسی، بالاتنه خود را به نحوی بچرخانید که یکی از شانه هایتان به دوربین نزدیک تر باشد. در این حالت در عکس بلند تر و لاغرتر دیده می شوید و حالت اندامی شما زیباتر خواهد بود.
  • به هیچ وجه در هنگام عکاسی قوز نکنید. سعی کنید شانه های خود را به سمت عقب بدهید.

وضعیت بدنی شما نیز در هنگام عکاسی برای داشتن ژست جذاب تر بسیار اهمیت دارد

در نتیجه، می توان گفت که برای عکاسی هر چقدر فرم بدن افراد زیباتر باشد، عکس نیز زیباتر می شود. برای داشتن یک ژست جذاب در هنگام عکاسی باید فرم بدن خود را به زیبایی نمایان کنید. این مورد را نیز می توان با تمرین کردن حالت های مختلف بدن در جلوی آبنه بررسی کرد که در نهایت متوجه می شوید چه مدل ژست شما را جذاب تر نشان می دهد.

  1. در محیطی با نور مناسب عکاسی کنید

نور محیط روی عکس تاثیر زیادی می گزارد و به عبارتی یکی از پراهمیت ترین عوامل عکاسی نور محیط است. می توانید برای عکس گرفتن از فلش دوربین استفاده کنید. یا می توانید یک نوری را پیدا کنید که بهترین حالت چهره شما را نشان داده و توصیه می شود این نور کل صورت شما را روشن کند.

نور های لطیف باعث می شوند عکس ها زیباتر شده و فرد حالت چهره طبیعی تری پیدا کند. در نتیجه برای داشتن یک ژست جذاب هنگام عکاسی بهتر است نور محیط را تنظیم کنید.

در پایان

و در نهایت، توصیه می شود که با اعتماد به نفس کامل جلوی دوربین عکاسی بروید. تمامی افراد زیبایی های خاص خود را دارند. برای اینکه حالت چهره و ژستتان در عکس بهتر دیده شود بهتر است که در هنگام عکاسی اعتماد به نفس داشته باشید. در این صورت بهتر است که به نحوی ژست بگیرید که احساس راحتی کنید. برای اینکه هنگام عکاسی یک ژست جذاب داشته باشید می توانید تمامی موارد بالا را امتحان کنید، که البته کار سختی هم نیست، و سپس عکس های نتیجه را با عکس های قبل خود مقایسه کنید. راستی چاپ عکس هایتان فراموش نشود، شاید حادثه باعث پاک شدن عکس ها از رم گوشی یا دوربین عکاسی شود.