همه ما دوست داریم تا در عکس‌هایمان زیباتر و بهتر به نظر بیاییم و معمولا الگوهای ما سلبریتی‌ها و بازیگران هستند. بازیگران ژست‌های اصولی هنری و زیبایی می‌گیرند تا عکس‌هایشان عالی و بدون نقص باشد. هر ساله بازیگران را با پوشش و استایل مخصوص خود در جشنواره فیلم فجر می‌بینیم. جشنواره فجر با تمام حواشی‌اش سوژه داغ و خوبی برای عکاسان است.
تمامی بازیگران جذابیت و کاراکتر خاص خودشان را دارند. ما بر اساس سلیقه چند نفر از آنها را انتخاب کردیم تا ژست هایشان را به شما نشان دهیم.

 

 ۱- سوژه باید به محیط اطراف واکنش نشان دهد. در عکس زیر واکنش نوید محمدزاده به تماشاچیان لبخند و نگاه است.

 

۲- لبخند بزنید. لبخند زدن به عکس جلوه بیشتری می‌بخشد و عکس زیباتر می‌شود. در عکس پایین مهرداد صدیقیان لبخند جذاب و عینک خاصی دارد.

 

۳-ارتباط چشمی با عکاس و ژست تمام رخ صورت قدرت شما را به بیننده القا می‌کند. بهرام رادان با ژست مخصوصش در عکس زیر جذبه و ابهت خود را به تصویر کشیده است.

 

۴-کمی از کمر به جلو خم شوید. وقتی به جلو خم شوید ناخودآگاه صورت زاویه بهتری می‌گیرد. هومن سیدی در عکس زیر با رعایت این نکته ژست جذاب تری گرفته‌است.

 

۵- وزن خود را روی یک پا بیندازید. در عکس زیر می‌بینید که مهناز افشار وزنش را بر روی یک پا انداخته است. این ژست باعث انحنا و لاغرتر دیده شدن می‌شود.

 

۶-وزن خود را بر روی پای عقب بیندازید. در عکس زیر هستی مهدوی با این کار نیمرخ زیبایی از خود به جای گذاشته است.

 

۷-دست به سینه باشید. ژست دست به سینه به آدم احساس قدرت و اعتماد به نفس می‌دهد. مریلا زارعی در عکس زیر با اعتماد به نفس زیادی به نظر می‌رسد.